ΝΕΑ Ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ

Πως φορολογούνται οι influencers;

πως φορολογούνται οι influencers

Το μάρκετινγκ μέσω influencers αποτελεί μία εξειδικευμένη διάσταση του ψηφιακού μάρκετινγκ, όπου οι influencers συνεργάζονται με εταιρείες με στόχο την κοινή προβολή ενός προϊόντος. Αυτό το επάγγελμα, το οποίο έχει αναπτυχθεί στενά με την εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων, μπορεί να περιγραφεί στα ελληνικά ως «επηρεαστής της κοινής γνώμης».

Τι σημαίνει Influencer;

Ως influencer ορίζεται κάθε άτομο που διαθέτει τη δυνατότητα να επηρεάζει τις αποφάσεις του κοινού. Πρόκειται για πρόσωπα με σημαντική δημοφιλία ή γνωστότητα, τα οποία διαθέτουν έναν αριθμό ακολούθων σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram, το YouTube, το TikTok κ.ά.

Η εισοδηματική πηγή ενός influencer προέρχεται κυρίως από τις διαφημιστικές συνεργασίες. Επιχειρήσεις που διαθέτουν στην αγορά προϊόντα ή υπηρεσίες απευθύνονται σε influencers με την πρόταση να δημιουργήσουν περιεχόμενο στο οποίο θα προβάλλουν κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Με αυτόν τον τρόπο, οι influencers αναλαμβάνουν το ρόλο του διαφημιστή για λογαριασμό του προμηθευτή, προσφέροντας τις διαφημιστικές τους υπηρεσίες.

Φορολογικές Υποχρεώσεις των Influencers

Η ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων των influencers στο φορολογικό πλαίσιο αποτελεί σημαντικό ζήτημα, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εστιάζει ιδιαίτερα στην ανάλυση της «επιχειρηματικής δραστηριότητας» που ενδέχεται να διεξάγουν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και ειδικών αλγορίθμων, η ΑΑΔΕ εντοπίζει τις δραστηριότητες που θα μπορούσαν να υπόκεινται σε φορολογία, εξετάζοντας κριτήρια όπως ο αριθμός των ακολούθων, η παρουσία επιβεβαιωμένου λογαριασμού (με μπλε τικ), και η δημοτικότητα των αναρτήσεων (μέσω likes).

Η φορολογική διοίκηση δεν περιορίζεται μόνο στην παρακολούθηση της δραστηριότητας αλλά και στον έλεγχο της φορολογητέας ύλης που προκύπτει από τις επιχειρηματικές συναλλαγές. Ειδικά όταν οι influencers λαμβάνουν αμοιβή, είτε σε χρήμα είτε σε είδος (π.χ. προϊόντα προς προώθηση), τα εισοδήματα αυτά υπόκεινται σε φορολογία. Σε περίπτωση που η δραστηριότητα κριθεί ως επιχειρηματική, οι influencers οφείλουν να δηλώσουν τα εισοδήματά τους αναλόγως, προκειμένου να είναι σύμφωνοι με τις φορολογικές υποχρεώσεις.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η ΑΑΔΕ δεν επεμβαίνει απευθείας στο περιεχόμενο των προσωπικών λογαριασμών ή στην προσωπική ζωή των χρηστών. Η έρευνά της εστιάζεται στην αναγνώριση των συναλλαγών που έχουν επιχειρηματικό χαρακτήρα και παράγουν φορολογητέα εισοδήματα, συμβάλλοντας έτσι στη διαφάνεια και στην ορθή φορολογική εκκαθάριση. Οι influencers, λοιπόν, πρέπει να είναι προσεκτικοί και να ενημερώνονται για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, διασφαλίζοντας έτσι τη νομιμότητα των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων.

Συμπλήρωσε την φορολογική σου δήλωση μέσα απο την εφαρμογή μου εύκολα και γρήγορα!

Φορολογική Ρύθμιση για Περιστασιακές Επαγγελματικές Δραστηριότητες

Στο πλαίσιο του νόμου 4308/2014, διευκρινίζεται ότι οι φυσικοί πρόσωποι, οι οποίοι ασχολούνται ευκαιριακά και ως δευτερεύουσα απασχόληση με την πώληση προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών, δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του εν λόγω νόμου εφόσον το ετήσιο εισόδημά τους από αυτές τις δραστηριότητες δεν υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ. Αυτή η ρύθμιση στοχεύει στην απλοποίηση των φορολογικών και λογιστικών υποχρεώσεων για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν τέτοιες περιστασιακές δραστηριότητες.

Ως ευκαιριακή και παρεπόμενη δραστηριότητα ορίζεται εκείνη που δεν εκτελείται με συστηματικό τρόπο και μπορεί να αποδειχθεί μέσω συγκεκριμένων πραγματικών συνθηκών, όπως η έλλειψη συνεχούς άσκησης της δραστηριότητας, η απουσία ειδικού επαγγελματικού χώρου ή εξοπλισμού και το γεγονός ότι η δραστηριότητα δεν παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά μιας οργανωμένης επιχείρησης.

Ειδικές περιπτώσεις που μπορεί να ενταχθούν στην κατηγορία της παρεπόμενης δραστηριότητας περιλαμβάνουν φοιτητές, νοικοκυρές, άνεργους ή επαγγελματίες που συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα ή ασκούν δραστηριότητες πωλήσεων κατ’ οίκον.

Αντίθετα, influencers που προβαίνουν σε προωθητικές δραστηριότητες με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο, δεν μπορούν να θεωρηθούν ότι ασκούν ευκαιριακή και παρεπόμενη δραστηριότητα και ως εκ τούτου, οφείλουν να συμμορφώνονται με τις λογιστικές και φορολογικές διατάξεις του νόμου 4308/2014, αναγνωρίζοντας τα εισοδήματά τους και τηρώντας τα απαιτούμενα λογιστικά βιβλία και στοιχεία.

Η υποχρέωση τήρησης λογιστικών αρχείων και η φορολογική δήλωση των εισοδημάτων από τέτοιες δραστηριότητες ενισχύουν τη διαφάνεια και συμβάλλουν στην ορθή εφαρμογή των φορολογικών κανόνων, διασφαλίζοντας τη σωστή φορολογική εκκαθάριση και την αποφυγή φοροδιαφυγής.

Φορολόγηση Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων στην Ψηφιακή Οικονομία

Το νομικό πλαίσιο που διέπει τη φορολόγηση των εισοδημάτων στην Ελλάδα, καθορίζεται από τον νόμο 4172/2013, σύμφωνα με τον οποίο τα φυσικά πρόσωπα με φορολογική κατοικία στη χώρα υπόκεινται σε φορολογία για το σύνολο των εισοδημάτων τους, τόσο από εγχώριες όσο και από διεθνείς πηγές, καθιστώντας το εισόδημα παγκόσμιου χαρακτήρα.

Επιπλέον, τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα ορίζονται ως τα συνολικά έσοδα μετά την αφαίρεση των επιχειρηματικών δαπανών, αποσβέσεων και προβλέψεων. Στο πλαίσιο αυτό, οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με σκοπό την επίτευξη κέρδους, ακόμα και αν πρόκειται για μεμονωμένες πράξεις, υπόκεινται σε φορολογία ως επιχειρηματική δραστηριότητα.

Η εμφάνιση και η εξάπλωση των influencers στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας στην ψηφιακή οικονομία, η οποία αντικατοπτρίζεται στην προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω της πλατφόρμας τους στο διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, οι δραστηριότητες των influencers θεωρούνται ως επιχειρηματικές συναλλαγές, όταν πραγματοποιούνται με σκοπό την επίτευξη κέρδους, είτε αυτές αφορούν στην πώληση προϊόντων, είτε στην παροχή υπηρεσιών.

Η συμβολή των influencers στην προώθηση πωλήσεων και στην παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, προσδιορίζεται ως ένας σύγχρονος τομέας επιχειρηματικής δραστηριότητας που υπόκειται στις φορολογικές και λογιστικές υποχρεώσεις του νόμου 4172/2013. Αυτό σημαίνει ότι οι influencers οφείλουν να δηλώνουν τα εισοδήματά τους από αυτές τις δραστηριότητες και να τηρούν τα απαιτούμενα λογιστικά στοιχεία, εξασφαλίζοντας την επιβολή του σχετικού φορολογικού καθεστώτος.

Η αυξανόμενη επιρροή των influencers στην ψηφιακή οικονομία καθιστά αναγκαία την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων τους στο φορολογικό σύστημα, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και την ισότιμη φορολογική μεταχείριση σε σχέση με παραδοσιακές μορφές επιχειρηματικότητας. Αυτό ενισχύει την ορθή εφαρμογή των φορολογικών κανόνων και συμβάλλει στην αποτελεσματική είσπραξη των δημοσίων εσόδων.

Ειδική Εισφορά Διαφήμισης στο Διαδίκτυο υπέρ ΕΔΟΕΑΠ

Η ρύθμιση για την ειδική εισφορά διαφήμισης μέσω διαδικτύου υπέρ του Εθνικού Διαφημιστικού Οργανισμού Ενημέρωσης και Προβολής (ΕΔΟΕΑΠ) αποτελεί μια σημαντική φορολογική υποχρέωση για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στον τομέα της διαφήμισης στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, όλες οι διαφημιστικές ή προβολείς δραστηριότητες που πραγματοποιούνται μέσω ΜΜΕ ή διαδικτύου και απευθύνονται σε καταναλωτές με έδρα ή κατοικία στην Ελλάδα, υπόκεινται σε μια ειδική εισφορά 2% επί της αξίας της διαφήμισης πριν το ΦΠΑ.

Αυτή η εισφορά επιβάλλεται ανεξαρτήτως του τόπου έδρας της επιχείρησης που παρέχει τη διαφημιστική υπηρεσία. Στην περίπτωση που η επιχείρηση παροχής δεν έχει την έδρα της στην Ελλάδα και δεν υποχρεούται να αποδώσει την εργοδοτική εισφορά 2%, η υποχρέωση απόδοσης μεταφέρεται στον διαφημιζόμενο, δηλαδή το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που επωφελείται από τη διαφήμιση.

Ο σκοπός της εισφοράς είναι η χρηματοδότηση του ΕΔΟΕΑΠ, ο οποίος στηρίζει τον τομέα της διαφήμισης και των ΜΜΕ στην Ελλάδα. Η εισφορά πρέπει να αποδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την έκδοση του σχετικού παραστατικού διαφήμισης, προβολής ή προώθησης.

Η εφαρμογή αυτής της ρύθμισης αποτελεί ένδειξη της προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να προσαρμοστεί στις σύγχρονες τάσεις της διαφήμισης και να διασφαλίσει ότι οι διαφημιστικές δραστηριότητες που στοχεύουν τους Έλληνες καταναλωτές συμβάλλουν δίκαια στη χρηματοδότηση των αναγκαίων δημοσίων πόρων.

Με λίγα λόγια

Σε αυτό το άρθρο αναφερθήκαμε στις φορολογικές υποχρεώσεις των influencers. Είδαμε ουσιαστικά το πως φορολογούνται οι influencers αλλά και χρήσιμες πληροφορίες γύρω από αυτό.

Εάν θες να μαθαίνεις περισσότερα και επιθυμείς την υποστήριξη του Παρασκευά Φορολογά επικοινώνησε μαζί μας!

Κατέβασε τη Νο1 φορολογική εφαρμογή σε Android και iOS.

Συμπλήρωσε την φορολογική σου δήλωση μέσα απο την εφαρμογή μου εύκολα και γρήγορα!

Φορολογική Δήλωση